5 august 2020

Ortodoxe Etos Social’ urmărește să pună de Est, Biserica spin pe probleme sociale

Nota editorului: Aristotle Papanikolaou este profesor de teologie, Arhiepiscopul Demetrios Catedra de Teologie Ortodoxă și de Cultură, și Co-Director al Creștin Ortodox Centrul de Studii la Universitatea Fordham.

Camosy: Crearea unui Ortodoxe Etos Social document este un masiv și proiect important. Cum s-a ajuns aici?

Papanikolaou: Având în vedere poziția sa de lider mondial al Ortodoxiei, Patriarhul Ecumenic, Bartolomeu I, a simțit nevoia de a oferi îndrumare pastorală în mod special pentru Creștinii Ortodocși, și pentru a deschide dialogul cu atât religioase, cât și actori politici față se confruntă cu multe provocări cu care ne confruntăm pe o scară globală. Acest document, deși nu este un document oficial din partea Patriarhiei Ecumenice, reprezintă într-un mod mai sistematic și coerent forma o viziune el a fost articulat de când a devenit Patriarh Ecumenic în anul 1991.

El a numit teologi enumerate în document, care a lucrat în colaborare pentru un cuplu de ani. Nu a fost intrare de la episcopi în poziții centrale din întreaga lume, care a prezentat pastorală preocupările lor regionale eparhii. De asemenea, documentul a trecut prin mâinile mai bine-cunoscut de teologi, cum ar fi Kallistos Ware și John Zizioulas, un număr de consultanți externi și a specialiștilor, precum și a membrilor Sinodului Patriarhiei Ecumenice. Nu este surprinzator, documentul a trecut prin mai multe etape înainte de a ajunge la forma sa finală.

De ce un Ortodox Etos Social și nu un Ortodox Sociale Învățătură sau Doctrină?

Accentul în document este o axiomă de bază de teologie Ortodoxă, una care poate fi urmărită în mod constant în tradiția Ortodoxă din Noul Testament îndemn să devină “părtași la natura divină” (2 Pet 1:4), prin greacă, Siriacă, și pre-Reformei-latină părinților, până la reînnoirea de teologie Ortodoxă în secolele xix și xx. Că axioma este îndumnezeirii (îndumnezeirea). Accentul este pus pe transformarea cosmosului – de om și de viață non-umane în relația sa cu Dumnezeu Tatăl, în Hristos, prin Duhul Sfânt. Această transformare este realizarea unui mod de a fi în lume. Scopul, atunci, a fost mai puțin o chemare la ascultare, care, probabil, cuvântul “predare” ar putea transmite, și mai mult pentru a proiecta o viziune care ar putea oferi o modalitate mai întâi de toate pentru o conversație deschisă, dar în cele din urmă pentru o transformare spre modele de relationality care ar face uman și non-uman viață ireductibil unic, să fie mai mult de ceea ce a intenționat Dumnezeu pentru creație.

Totuși, chiar și un etos poate provoca dezacord sau opoziție. Catolicii știu asta prea bine, mai ales în post-Vatican II context. Am act de faptul că acest document a fost aprobat de către Patriarhul Ecumenic. Ce fel de autoritate are în lumea Ortodoxă? Sau asta-i întrebare?

După cum este bine cunoscut, nu există nici un ierarh din Biserica Ortodoxă, care este echivalent în ambele autoritatea și competența de a Papa, Episcopul Romei. Cu care a spus, Patriarhul Ecumenic nu posedă o întâietate în raport cu ceilalți ierarhi Ortodocsi care sunt șefi de biserici autocefale, chiar dacă domeniul de aplicare și natura care primatul este în mod constant în curs de dezbatere. Realitatea, însă, este faptul că Patriarhul Ecumenic simbolizează global Ortodoxia într-un mod care nu este posibilă pentru alți ierarhi Ortodocși, fie ei lideri de biserici autocefale sau nu.

Naționalismul a legat în sine atât de profund la biserici autocefale că atunci când cineva vede Patriarhul de la Moscova, vor vedea Ortodoxia în Rusia; ei nu se extindă imaginația lor la nivel mondial Ortodoxie. Și că este de ce “Baza Socială Concept“produs de către Biserica Ortodoxă rusă și lansat în anul 2000 a fost în mare parte ignorate de restul bisericilor Ortodoxe. Acesta este doar în persoana Patriarhului Ecumenic global Ortodoxia este reprezentate ca simboluri grafice și acest lucru este evident mai ales în conducerea sa ca “Patriarhul Verde”, sau dacă se întâlnește cu Papa, ca un exemplu; în aceste roluri, el nu reprezintă pur și simplu Creștinii Ortodocși într-o frontieră geografică.

Având în vedere această realitate, în măsura în care el a inițiat procesul pentru acest document și că are aprobarea lui, chiar dacă nu este un document oficial din partea Patriarhiei Ecumenice, transmite un mesaj despre Ortodoxie, care va fi discutat pe larg nu doar în lumea Ortodoxă, dar dincolo de. Acesta va deveni punctul de referință pentru “ce Ortodocșii cred că” într-un mod care nu este posibilă pentru documentele întocmite de către autoritățile locale biserici autocefale. În acest sens, acesta va avea o autoritate lipsită de alte documente locale de acest gen.

Puteți face unele de largă-bazată pe comparații între Ortodocși Etos Social și doctrina Socială Catolică? Care sunt unele importante asemănări și deosebiri?

Eu nu sunt un expert în doctrina Socială Catolică, dar sentimentul meu este că acesta este, de obicei, asociate cu enciclice papale emise începând cu secolul al xix-lea, dintre care cel mai renumit a fost Rerum Novarum, care în mod specific de a aborda problemele sociale, cum ar fi sărăcia, munca, economie, politica, familia, drepturile omului, etc. Pentru Viața Lumii este similară în domeniul în care se ocupă cu aceste probleme.

Cu toate acestea, există mai multe diferențe. În primul rând, sentimentul meu de CST este că acesta este cumulativ – în alte cuvinte, se constituie un corp de învățăturile morale legate de problemele sociale pe care a acumulat-o în ultimii 200 de ani, în principal prin enciclice papale. Pentru Viața Lumii este mult mai modestă, deoarece nu dispune de datele cuprinse în enciclice sociale de papi, dar, de asemenea, își propune să ofere cadrul în care aceste detalii ar putea fi în cele din urmă completat. Pentru Viața Lumii încercările de a stabili fundamentul pe care problemele sociale ar trebui să fie abordate, care, din nou, este înțelegerea Ortodoxă că oamenii și întreaga creație au fost destinate pentru îndumnezeiriică însăși creația este sacramentală.

Documentul într-o anumită măsură, duce mai departe tradiția de multe dintre tați și mame ale Bisericii care au vorbit împotriva nedreptății sociale, o tradiție reînviată la sfârșitul secolului xix și începutul secolului xx Rusia, dar a fost oprit în Biserica Ortodoxă. Este oarecum de un mister pe care cel mai faimos Ortodoxă contemporană teologi, precum Vladimir Lossky, John Zizioulas, Georges Florovsky, pentru a numi doar câteva, aproape niciodată nu vorbesc cu probleme sociale. Acest document se extinde lor bogat teologic de gândire, care ar putea fi considerat o extensie a patristică și teologică a tradiției, în arena socială.

În ciuda ton convingător a anumitor părți ale Pentru Viața Lumii, intenția într-adevăr este de a oferi theotic indicatoare – moduri de a gândi despre problemele sociale în concordanță cu theotic bază de teologie Ortodoxă.

Puteți vedea acest document fiind folosită ca o punte de dialog între Ortodocși și Catolici?

Absolut, în măsura în care aceste tipuri de documente în Biserica Ortodoxă nu există cu adevărat. Înainte de acest document, nu există nimic cu care să-dialog, cu excepția documentelor locale. Și, din nou, având în vedere că acest document a apărut din inițiativa Patriarhului Ecumenic, se va dobândi o semnificație globală, ceea ce face acest la document care va servi ca bază pentru dialog într-un mod care nu este posibil cu documentele produse de către bisericile Ortodoxe locale.

Predicția mea este că acest document va fi cel folosit în licență și absolvent de cursuri pentru cei care caută să includă punct de vedere Ortodox; acesta va fi studiat de către teologic eticienilor – Ortodocși și non-Ortodocși deopotrivă; acesta va deveni punctul de referință pentru comerțul intra-Creștină și dialog inter-religios; acesta va fi documentul care sperăm că va forma actori politici interesați de “religios” perspectivă în așa fel încât ei pur și simplu nu caricatură Ortodoxe poziția de pre-moderne și nu doresc să discearnă semn de ori.

Sursa

LECTURI SUPLIMENTARE:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *